Mobilitate job shadowing Portugalia

Experiență educațională de succes la Quinto do Conde: Mobilitatea de job shadowing a profesoarelor Tomuța Ramona și Gergely Mihaela.
În cadrul celui de-al doilea an de Acreditare Erasmus, colegele noastre Tomuța Ramona și Gergely Mihaela participă în această săptămână la o mobilitate de job shadowing în Portugalia, la Agrupamento de Escolas Basicas de Agua din Quinto do Conde, un orășel din apropierea Lisabonei. Vă prezint câteva din impresiile transmise după prima zi de mobilitate.
” Această experiență ne oferă o perspectivă valoroasă asupra metodelor inovatoare de predare și a unei abordări pedagogice bazate pe învățarea prin interacțiune socială.
Activitatea de ieri a debutat cu o întâlnire cu echipa de management a instituției gazdă, urmată de o prezentare a școlii și a principiilor educaționale aplicate. Școala face parte dintr-un grup educațional care promovează învățarea prin colaborare, având la bază teoria lui Lev Vygotsky, conform căreia elevii își dezvoltă cel mai bine competențele atunci când sunt ghidați de profesori sau colegi mai avansați.
În cursul zilei am avut ocazia să interacționăm cu cadrele didactice portugheze și să observăm modul în care se desfășoară procesul de predare. Atmosfera din școală a fost una pozitivă, caracterizată de profesori și elevi entuziaști, angajați activ în procesul educațional.
Unul dintre aspectele remarcabile observate a fost integrarea artelor și a muzicii în curriculum, elevii fiind încurajați să se exprime creativ prin diverse proiecte. De asemenea, o activitate deosebit de interesantă a fost participarea la programul de „tutoring” destinat elevilor din clasele a V-a și a VI-a, care primesc sprijin individualizat în realizarea temelor și proiectelor de la un profesor dedicat, în afara orelor de curs. Această metodă asigură un progres personalizat al fiecărui elev și contribuie la dezvoltarea competențelor acestora într-un mediu sprijinitor și prietenos.”
În a doua și a treia zi (ca să folosim enumerarea zilelor săptămânii în sistem educațional portughez) a programului nostru am fost în vizită la clasele de învățământ primar și preșcolar, experiențe deosebit de valoroase pentru noi.
Și la aceste categorii de vârstă se folosește lucrul în grupuri sau în echipe, ceea ce le permite elevilor să colaboreze, să își împărtășească ideile și să învețe prin experiențe directe.
Majoritatea activităților abordează metode de predare-învățare-evaluare inovative, cum sunt CLIL și STEAM.
CLIL (Content and Language Integrated Learning) este o metodă bazată pe parcurgerea diverselor discipline școlare prin intermediul unei limbi străine, în cazul acesta limba engleză. Scopul metodei CLIL este dublu: pe de o parte elevii acumulează cunoștințe într-un anumit domeniu, iar pe de altă parte, își îmbunătățesc cunoștințele și abilitățile de comunicare în limba engleză. În plus, CLIL încurajează gândirea critică și adaptabilitatea.
STEAM încurajează abordarea interdisciplinară. Elevii explorează conexiunile dintre diferite domenii de cunoaștere, descoperind că știința și arta, matematica și tehnologia sunt strâns legate. Această perspectivă holistică îi ajută să înțeleagă lumea într-un mod mai profund și complex, prin abordarea și aplicarea cunoștințelor într-un mod integrat și cuprinzător. Acest concept pune accentul pe faptul că informațiile și cunoștințele nu sunt compartimentate sau izolate, ci sunt interconectate și pot fi înțelese mai bine atunci când sunt privite în contextul lor mai larg.
Un aspect demn de remarcat la toate nivelurile de învățământ este atmosfera deschisă și colaborativă. Utilizarea tehnologiei moderne, a materialelor interactive fac ca lecțiile să fie captivante și relevante pentru realitatea contemporană. Profesorii sunt implicați in ghidarea elevilor prin diverse provocări.
Prof. Gergely Mihaiela și prof. Tomuța Ramona
În cadrul celui de-al doilea an de Acreditare Erasmus, colegele noastre Tomuța Ramona și Gergely Mihaela participă în această săptămână la o mobilitate de job shadowing în Portugalia, la Agrupamento de Escolas Basicas de Agua din Quinto do Conde, un orășel din apropierea Lisabonei. Vă prezint câteva din impresiile transmise după prima zi de mobilitate.
” Această experiență ne oferă o perspectivă valoroasă asupra metodelor inovatoare de predare și a unei abordări pedagogice bazate pe învățarea prin interacțiune socială.
Activitatea de ieri a debutat cu o întâlnire cu echipa de management a instituției gazdă, urmată de o prezentare a școlii și a principiilor educaționale aplicate. Școala face parte dintr-un grup educațional care promovează învățarea prin colaborare, având la bază teoria lui Lev Vygotsky, conform căreia elevii își dezvoltă cel mai bine competențele atunci când sunt ghidați de profesori sau colegi mai avansați.
În cursul zilei am avut ocazia să interacționăm cu cadrele didactice portugheze și să observăm modul în care se desfășoară procesul de predare. Atmosfera din școală a fost una pozitivă, caracterizată de profesori și elevi entuziaști, angajați activ în procesul educațional.
Unul dintre aspectele remarcabile observate a fost integrarea artelor și a muzicii în curriculum, elevii fiind încurajați să se exprime creativ prin diverse proiecte. De asemenea, o activitate deosebit de interesantă a fost participarea la programul de „tutoring” destinat elevilor din clasele a V-a și a VI-a, care primesc sprijin individualizat în realizarea temelor și proiectelor de la un profesor dedicat, în afara orelor de curs. Această metodă asigură un progres personalizat al fiecărui elev și contribuie la dezvoltarea competențelor acestora într-un mediu sprijinitor și prietenos.”
În a doua și a treia zi (ca să folosim enumerarea zilelor săptămânii în sistem educațional portughez) a programului nostru am fost în vizită la clasele de învățământ primar și preșcolar, experiențe deosebit de valoroase pentru noi.
Și la aceste categorii de vârstă se folosește lucrul în grupuri sau în echipe, ceea ce le permite elevilor să colaboreze, să își împărtășească ideile și să învețe prin experiențe directe.
Majoritatea activităților abordează metode de predare-învățare-evaluare inovative, cum sunt CLIL și STEAM.
CLIL (Content and Language Integrated Learning) este o metodă bazată pe parcurgerea diverselor discipline școlare prin intermediul unei limbi străine, în cazul acesta limba engleză. Scopul metodei CLIL este dublu: pe de o parte elevii acumulează cunoștințe într-un anumit domeniu, iar pe de altă parte, își îmbunătățesc cunoștințele și abilitățile de comunicare în limba engleză. În plus, CLIL încurajează gândirea critică și adaptabilitatea.
STEAM încurajează abordarea interdisciplinară. Elevii explorează conexiunile dintre diferite domenii de cunoaștere, descoperind că știința și arta, matematica și tehnologia sunt strâns legate. Această perspectivă holistică îi ajută să înțeleagă lumea într-un mod mai profund și complex, prin abordarea și aplicarea cunoștințelor într-un mod integrat și cuprinzător. Acest concept pune accentul pe faptul că informațiile și cunoștințele nu sunt compartimentate sau izolate, ci sunt interconectate și pot fi înțelese mai bine atunci când sunt privite în contextul lor mai larg.
Un aspect demn de remarcat la toate nivelurile de învățământ este atmosfera deschisă și colaborativă. Utilizarea tehnologiei moderne, a materialelor interactive fac ca lecțiile să fie captivante și relevante pentru realitatea contemporană. Profesorii sunt implicați in ghidarea elevilor prin diverse provocări.










