sâm. aug. 13th, 2022

CROSSING BORDERS – proiect eTwinning

     eTwinning este comunitatea şcolilor din Europa, care oferă personalului didactic o platformă de comunicare, colaborare, demarare de proiecte şi schimb de informaţii, pe scurt, un spaţiu în care să simtă că fac parte din cea mai palpitantă comunitate educaţională din Europa.
    La începutul lunii octombrie 2021, ne-am alăturat și noi acestei mari comunități europene prin inițierea proiectului „Crossing Borders”. Am fost deosebit de impresionate de marea diversitate de proiecte postate pe această platformă de către profesori din toate colțurile Europei.
    Ne-am dorit ca prin intermediul acestui proiect să continuăm colaborarea cu partenerii noștri italieni de la Istituto Comprensivo Statale “C.G. Viola” din Taranto și apoi să ne formăm rețele de colaborare și cu alte școli din Europa. Am reușit astfel să colaborăm cu încă două școli, care și-au exprimat interesul pentru proiectul nostru, și anume, „Hamza Yerlikaya” Secondary School din Sivas, Turcia și School 34 din orașul ucrainean Kropyvnyzky.
    Elevii au primit cu mare deschidere și entuziasm propunerea de a participa la acest proiect, astfel că școala noastră este reprezentată de patruzeci și cinci de elevi din clasele V – VIII. Proiectul “Crossing Borders” se desfășoară pe durata anului școlar 2021-2022 și constă în activități cu tematici variate, organizate lunar.
    Activitățile inițiale au avut drept scop familiarizarea elevilor cu școlile partenere, cu orașele, regiunile și țările reprezentate de către fiecare instituție de învățământ din cadrul proiectului. Elevii din cele patru țări au realizat prezentări creative, bogate în informații interesante pentru colegii lor de vârste apropiate din celelalte țări, cu scopul de a-și promova școala și țara natală. Trebuie precizat faptul că toate activitățile se desfășoară în limba engleză. Treptat, chiar dacă în fiecare dintre țările participante, cursurile au fost întrerupte în anumite perioade din cauza pandemiei, profesorii coordonatori au reușit să se sincronizeze pentru a desfășura simultan activitățile stabilite. Astfel, elevii au realizat logouri, au lucrat în grupe sau perechi pentru a întocmi proiecte și prezentări pe tema iubirii de exemplu, în luna februarie sau au scris despre tradițiile pascale, urmând ca elevii din Turcia să ne vorbească despre obiceiurile lor din perioada Ramadanului.
    Un moment mult așteptat de elevii înscriși în proiect a fost schimbul de scrisori cu ocazia Crăciunului cu elevii din Ucraina, activitate prin care copiii au descris modalitatea în care ei petrec Crăciunul în familie, menționând datini și feluri de mâncare tradiționale. Același entuziasm și bucurie au fost manifestate si de către elevii ucraineni când au primit scrisorile elevilor români cu ocazia Crăciunului ortodox pe rit vechi. Elevii de la Școala nr. 34 din orasul ucrainean Kropyvnyzky au participat cu multă seriozitate și implicare la activitățile proiectului nostru, ultimele lor lucrări postate fiind cele legate de Valentine’s Day, în 14 februarie. Cine putea bănui atunci faptul că zece zile mai târziu țara lor urma să fie atacată, iar școlile să se închidă din nou, de data aceasta nu din cauza pandemiei? Din păcate, după începerea războiului, partenerii ucraineni nu au mai reușit să participe la activități. În toată această perioadă le-am transmis mesaje de încurajare și ne-am oferit sprijinul necondiționat. I-am făcut să simtă că suntem alături de ei, măcar cu gândul și cu sufletul.
În luna martie, elevii din clasele a V-a au avut parte și de o întâlnire online cu elevii din Taranto, Italia și Sivas, Turcia. Tehnologia ne-a permis ca elevii din Turcia si România să răspundă întrebărilor formulate de profesorii italieni.
    Participarea într-un astfel de proiect este deosebit de utilă pentru un profesor deoarece oferă posibilitatea de a colabora cu colegi din alte țări, de a face schimb de experiență, de a prelua metode și tehnici moderne de predare. De la colegele din Taranto, de exemplu, am învățat să lucrăm cu instrumentele web Padlet și Wordwall. În egală măsură, implicarea elevilor în proiecte eTwinning aduce multe beneficii, printre care foarte importante sunt educarea acestora în spiritul toleranței și al respectului pentru diversitate, precum și dezvoltarea competențelor lingvistice. Copiii și-au dat interesul pentru realizarea unor felicitări, scrisori, e-mail-uri, prezentări în limba engleză, conștientizând faptul că urmează a fi citite de colegii lor din școlile partenere.
Pentru a aprecia impactul pe care l-a avut asupra elevilor, i-am rugat pe câțiva dintre ei să-și exprime, în câteva rânduri, părerea despre proiect. Iată ce au scris:
“Pentru mine proiectul reprezintă o modalitate care m-a ajutat să învăț mult mai ușor engleză și să descopăr persoane noi din țări diferite. Din acest proiect am învățat că engleza este o limbă foarte importantă și care ne poate ajuta oricând. Mă bucur că particip în proiect și abia aștept să îmi fac prieteni noi cu ajutorul acestui proiect și a limbii engleze.” ( Chisăliță Diana, VI C)
“Pentru mine acest proiect înseamnă comunicare, prietenie și bun simț. Noi vorbim cu alți elevi din alte țări, iar asta mă face să mă simt bucuroasă deoarece am onoarea de a împărtăși tradițiile și obiceiurile țării în care trăiesc.” (Purdea Riana, VI C)
„ Acest proiect m-a ajutat să învăț mai multe cuvinte și să fac compuneri în engleză. Am învățat că nu conteză distanța și că ne putem împrieteni cu copii din alte țări. Am mai învățat și să apreciez ceea ce fac ceilalți.” (Karina Silaghi, VI C)
“Consider că acest proiect ne-a ajutat să ne îmbunătățim limba engleză și să învățăm să facem diverse lucruri. Ne-a ajutat și să lucrăm mai bine în echipă. Acest proiect este minunat și sunt fericit că am decis să mă înscriu.” (Argyelean Gabriel, VI C)
“Pentru mine, proiectul “Crossing Borders” înseamnă foarte mult deoarece m-a ajutat să învăț mai multă engleză și ne-a dat ocazia să vorbim cu alți copii din alte țări. “ (Evelyn Zoldesi ,VI C)
“Pentru mine acest proiect reprezintă un mod suplimentar de a-mi ocupa timpul cu activități în limba engleză și de a o învăța mai bine. În plus, pot socializa cu elevii din alte țări pe temele propuse de profesori.” (Holhoș Alexia, VI C)
„În opinia mea, acest proiect a fost unul distractiv deoarece în timp ce am desenat și am scris scrisori, m-am relaxat. Am avut plăcerea de a primi scrisori și de a-mi face prieteni din alte țări și mi-am putut îmbunătăți vocabularul în limba engleză.” (Silaghi Isabela, VI C)
„În cadrul proiectului de limba engleză am avut parte de experiențe noi. Am avut proiecte tematice unde am avut posibilitatea să ne dezvoltăm creativitatea, să consultăm opinii și să lucrăm în grupuri.” (Bărcan Ștefania, VII C)
“Mă bucur că am participat la acest proiect deoarece m-a ajutat la îmbunătățirea vocabularului în limba engleză, am comunicat cu copii din alte țări și am aflat despre noi tradiții și obiceiuri.” (Lung Damaris, VII C)
„ Participarea mea în acest proiect m-a ajutat să-mi dezvolt cunostințele de limba engleză și vocabularul.” (Nyiri Sonia, VII C)
“Acest proiect m-a ajutat să îmi dezvolt cunoștințele despre culturi diferite și să îmi îmbunătățesc vocabularul.” (Balog Armin, VII C)
„Acest proiect mi se pare foarte frumos. Abia aștept să mai primesc activități de la doamna profesoară. Suntem implicați în activități pline de lucruri noi și ne ajută să comunicăm mai bine și să ne exprimăm sincer opinia.” (Silaghi Elena, VII C).

Elevii noștri citind scrisorile elevilor ucraineni.

Întâlnirea online cu Italia și Turcia.

Întâlnirea noastră online văzută din Turcia.

prof. Liana Elena SÂRB și prof. Loredana Veronica BRAIA

The Book (2)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *